PDF (Русский)

Kalit so‘zlar

ахборотлаштириш, контент, ахборот ресурси, суд, блоклаш, блогер.

Abstrakt

Мазкур мақолада ижтимоий тармоқлардан фойдаланишни чеклашнинг илмий-назарий ва ҳуқуқий жиҳатлари таҳлил қилинган. Муаллиф томонидан тадқиқотчиларнинг қарашлари асосида ижтимоий тармоқлардан фойдаланишни чеклашга нисбатан иккита ёндашув – “қонунга ҳилоф ҳаракатларни амалга ошириш мақсадида ижтимоий тармоқлардан фойдаланиш” ва “Интернет эркинлиги” ёндашувлари изоҳланган. Ўзбекистон Республикаси қонунчилигини ўрганиш асосида ижтимоий тармоқлардан фойдаланишни чеклаш тартиби ва механизми ёритиб берилган. Хусусан, ахборотлаштириш ва шахсга доир маълумотлар тўғрисидаги қонунчилик нормалари тадқиқ этилган, тегишли давлат органларининг ваколатлари ўрганилган. Бундан ташқари, ижтимоий тармоқларда ахборот хавфсизлиги масалалари ҳам кўриб чиқилган. Олимларнинг фикрлари ва ҳуқуқий амалиётни инобатга олган ҳолда муаллиф ижтимоий тармоқлардан фойдаланишни чеклаш фақат суд қарори билан амалга оширилиши лозимлиги тўғрисидаги хулосага келган.

PDF (Русский)

Библиографические ссылки

1. Конституция Республики Узбекистан (Constitution of the Republic of Uzbekistan)// https://lex.uz/docs/35869.

2. Закон Республики Узбекистан от 11 декабря 2003 года № 560–II «Об информатизации» (Law of the Republic of Uzbekistan No. 560–II dated December 11, 2003 “On informatization”) // https://lex.uz/docs/82956.

3. Закон Республики Узбекистан от 2 июля 2019 года № ЗРУ–547 «О персональных данных» (Law of the Republic of Uzbekistan dated July 2, 2019 No. LRU–547 “On personal data”) // https://lex.uz/docs/4396428.

4. Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан от 5 сентября 2018 года № 707 «О мерах по совершенствованию информационной безопасности во всемирной информационной сети Интернет» (Resolution of the Cabinet of Ministers of the Republic Uzbekistan No. 707 dated September 5, 2018 “On measures to improve information security in the World Information network Internet”) // https://lex.uz/docs/3893082.

5. Декларация о свободе общения в Интернете, принятая в Страсбурге, 28 мая 2003 года Комитетом Министров Совета Европы на 840-м заседании заместителей министров (Declaration on Freedom of Communication on the Internet, adopted in Strasbourg, May 28, 2003 by the Committee of Ministers of the Council of Europe at the 840th meeting of Deputy Ministers) // https://medialaw.asia/document/-2358.

6. Jones B.C. Is Social Media a Human Right? Exploring the Scope of Internet Rights. International Journal of Constitutional Law Blog, December 5, 2014. // https://ssrn.com/abstract=2534617.

7. Jørgensen R.F. A Human Rights-Based Approach to Social Media Platforms. Berkley Forum, February 26, 2021. // https://berkleycenter.georgetown.edu/responses/a-human-rights-based-approach-to-social-media-platforms.

8. Астапенко П.Н. Интернет, социальные сети и права человека. Институционально-правовые аспекты // Закон и право. 2019. №10. – С.15-21. (Astapenko P.N. Internet, social networks and human rights. Institutional and legal aspects // Law and Law. 2019. No. 10. – pp.15-21.) // https://cyberleninka.ru/article/n/internet-sotsialnye-seti-i-prava-cheloveka-institutsionalno-pravovye-aspekty.

9. Емельянов Д.С., Овчинников А.А. Ограничение права на свободу слова в эпоху социальных сетей (Emelyanov D.S., Ovchinnikov A.A. Restriction of the right to freedom of speech in the era of social networks // Education and law. 2021. No. 3. – pp. 46-53) // Образование и право. 2021. №3. – С. 46-53. // https://cyberleninka.ru/article/n/ogranichenie-prava-na-svobodu-slova-v-epohu-sotsialnyh-setey.

10. Расулев А. Информационная безопасность в условиях пандемии коронавируса // Review of law sciences. 2020. №. 2. – С. 224-228. (Rasulev A. Information security in the context of the coronavirus pandemic // Review of law sciences. 2020. No. 2. – pp. 224-228.) // https://cyberleninka.ru/article/n/informatsionnaya-bezopasnost-v-usloviyah-pandemii-koronavirusa.

11. Рустамбеков И.Р. Об определении правового понятия сети Интернет // Информационное право. 2015. № 3. – С. 22-26. (Rustambekov I.R. On the definition of the legal concept of the Internet // Information law. 2015. No. 3. – pp. 22-26.) // https://wiselawyer.ru/poleznoe/82223-opredelenii-pravovogo-ponyatiya-seti-internet.

12. Ульянов М.В. Противодействие преступности в сфере информационно-коммуникационных технологий в условиях применения карантинных мер // Национальная безопасность / nota bene. 2020. №2. – C. 52-61 (Ulyanov M.V. Countering crime in the field of information and communication technologies in the context of quarantine measures // National security / nota bene. 2020. №2. – pp. 52-61.) // https://cyberleninka.ru/article/n/protivodeystvie-prestupnosti-v-sfere-informatsionno-kommunikatsionnyh-tehnologiy-v-usloviyah-primeneniya-karantinnyh-mer.

13. Timberg C., Dwoskin E. and Albergotti R. Inside Facebook, Jan. 6 violence fueled anger, regret over missed warning signs // https://www.washingtonpost.com/technology/2021/10/22/jan-6-capitol-riot-facebook/.

14. The Crisis of Social Media. Report of Freedom House // https://freedomhouse.org/report/freedom-net/2021/global-drive-control-big-tech.

15. Реестр нарушителей прав субъектов персональных данных (Register of violators of the rights of personal data subjects) // https://pd.gov.uz/spoiler/?type=spoiler.

16. «Узкомназорат» ограничил доступ к Telegram, Facebook, Instagram и другим соцсетям (Instagram Facebook, Instagram and other social networks have been restricted by Uzkomnazorat.) // https://www.gazeta.uz/ru/2021/11/03/restrictions/.